Sportlovet

Ruggigt skönt att vara ledig idag! Fast jag hade nog varit hemma hur som helst.. har extremt ont i halsen (kul att man precis hinner frisk innan man åker på en ny förkylning). Anywaaay så har det här varit bästa sportlovet nånsin tror jag ; ) This is how it looked like;

Fredag: Slutade tidigt, drog till mormor och morfar, bakade mjukkakor (jag hörde hallelujah-kören) och kollade på filmer från när vi var små (förbannat gulligt :b). Helt enkelt myspys hela kvällen.

Lördag: Ja... vad gjorde jag? Jo jag var nog hos mormor och morfar då också ; ) haha

Söndag: Vaknade tidigt och packade till Björkliden, det är sjukt hur mycket grejer man måste ha med sig när man åker på skidsemestrar! Jag kunde så klart inte bestämma mig om jag ville åka slalom, bräda eller telisar så jag tog med mig alla tre utrustningar (som var riktigt roliga att bära på..). Vid elva satte jag, Signe och Mamma oss på tåget, familjen Backman/Thun/Forsgren åkte bil. Jag och Signe satt och kollade på film hela vägen så tiden gick ganska fort. Väl framme så kom Marita, Hannes, Filippa och Linus och mötte oss och hjälpe till att bära. Stugan med fyra lägenheter var jättefin. När vi lastat in alla grejor for vi till Abisko och handlade (om ni vill köpa en hel djupfryst gås eller anka så är det där ni ska handla) och sen vette sjutton vad vi sysslade med på kvällen.

Måndag: Upp tidigt och ut i backen! Ganska kallt, mulet och blåsigt men ändå grymma backar, dock inte som på påsklovslägret för två år sen. Jag åkte iaf slalom för Fridas skull ; ) Men vid ett-tiden höll jag och Signe på att frysa ihjäl så då drog vi oss tillbaka till stugan för att bara chillera :b På kvällen plattade Signe Hannes hår (skulle seriöst kunna döda för att få det håret!), vilket är omöjligt, och när hon var klar såg han ut som en knarklangare B-)

Tisdag: Amazing väder! Åkte bräda, mmmmm! Såg en tjej med likadan jacka OCH likadana googles som jag (hur vanligt är det med en vit/grön randig jacka och vit/grön rutiga googles?!?)!!! Haha sen bestämde vi oss för att åka svarta björn, den bästa "backen", och det var heeelt underbart... tills vi skulle ta oss tillbaka till liften ;b hahah jag kan ju bara säga att den färden innehöll klippväggar, lavinområden, ett annat berg, klättring och ett och annat stup ; ) haha men proffs som vi är så kom vi tillbaka till liften i lika många delar som vi startade åket med =b På kvällen var det nu Linus som blev offer för Signe. Hon gjorde fransk maikyr, fixade hans hår och noppade ögonbrynen på honom ;b haha Marita hjälpte äventill lite genom att lägga gurkskivor på hans ögon ; )

Onsdag: Samma underbara väder även denna dag. Åkte slalom för min skull ; ) Efter lunch kom Erik, Marcus och Pappa upp med tåget så då åkte jag och Signe en hel del med sötmarcus : ) Kanske lite för mycket för jag glömde bort att man måste äta och dricka så på eftermiddagen fick jag mitt värsta migränanfall någonsin... var skakis resten av den kvällen.

Torsdag: Asskumt väder. När vi tittar ut så är det helmulet men så klart ärvi först ut i backen iaf. När vi kommit ca 1000 m med liften så blir det helt plötsligt strålande sol och vindstilla. Det var svincoolt! Som om det låg ett fett täcke över hela torneträsk. Ska lägga ut bilder på pix så fort Signe tankar in dom på datorn. Hur som helst drog vi alla upp till toppen för att fika. Det är en så häftig känsla att stå högst upp på ett fjäll. Jag och Hannes tog oss en liten promenix ännu högre upp för att bara filosofera lite ;b På kvällen, så som alla andra, så gick alla utom jag, Signe, Hannes och Linus och la sig svintidigt. Så vi bestämde oss för att sitta i bastun och spela kort (?), vilket till slut blev för varmt så även vi gick och la oss.

Fredag: Grymt väder! Åkte slalom. Jag, Signe, Hannes och Linus bestämde oss för att ta oss till droppet vi hade spanat in i några dagar nu. HÄRLIGT! Nedanför vad det en kant som vi hoppade över och nedanför den en sten som vi hoppade över. Det var som sagt riktigt härligt så vi bestämde oss för att ta det åket en gång till och den här gången skulle jag åka före och fota dom när dom hoppade. Så jag tog kameran och jag och Signe skämtade lite "äsch, det gör ju inget, jag ska ju bara hoppa med den". Haha, denna gång tar jag lite mer fart och hoppar lite högre upp över kanten, är inte beredd på hur brant det är nedanför, flyyyyger ett antal meter, skriker hela tiden, landar nästan på Hannes, crashar, glider asgarvandes typ 20 meter, stannar, fortsätter att asgarva ; ) Det är bland det roligaste jag gjort i mitt liv! ojojoj! :-D Synd bara att jag inte har det på film xb
På kvällen spelar vi kort igen, den här gången inne i vårt rum där mamma, pappa, Erik och Marcus låg och sov. Det gick ju bra tills Hannes säger en jävligt kul sak och Signe spottar ut sig energidryck över hela bordet. Sen blir det ombytta roller och Signe säger något kul så att Hannes spottar ut vatten över hela bordet ; )

Lördag: Familjen Backman/Thun/Forsgren bestämmer sig för att åka hem en dag tidigare (eller Janne bestämmer det för att han måste jobba), which sucks. Får iaf en sista skiddag med dom. Apbra väder, åkte telisar. Hahaha följde med pappa i en offpist och gjorde sälen ner för typ halva backen XD bara för att det var typ femte gången jag åkte telisar ;b Efter vår dagliga dos av våfflor så for dom andra hem, då blev det tråkigt. Resten av mitt sällskap skulle se fjollfestivalen så då drog jag mig in i den andra lägenheten och kollade film där ist ; )

Söndag: Sista dagen. Kanon väder, åkte slalom eftersom dom hade tagit med mina andra grejer hem. En del backar var avstängda för att dom höll på att öva inför flygbolags VM i alpint så det var massa åkare från överallt. Åkte några timmar, väntade på tåget, åkte tåg, såg film. Allt var lugnt tills vi kom till Gällivare där alla lilla vm handbolls- och hockeylag klev på. Gah, fins det något värre än handbolls-fjortisar som tror att dom är viktigast i världen (då menar jag inte dig, Carro ;b)?!? Gick ju lätt när man skulle ta sig ut med ca 300 kg packning... skönt att komma hem iaf, efter en kanonvecka : )

Ne nu måste jag ta och göra nånting ;b take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0