Mitt första blogginlägg

Jag har alltid sagt att det här med blogg är inte min grej.. Men nu har jag tänkt om lite, det kan ju vara skönt att få skriva av sig lite då och då om allt som händer. Sen får vi ju se hur det går. ;)

Två veckor av sommarlovet har gått och jag har inte fått nånting gjort. Men det kanske är lite så det ska vara, man kanske inte ska göra något utan bara slappa och njuta av ledigheten. Fast jag har ju hunnit med att vara i sthlm och haft den förmodligen bästa dagen (kanske till och med helgen) i mitt liv (hittills iaf). Jag och min pappaflög ner fredag den trettonde, och ja vi hade otur den dagen: flyget blev försenat ca 5. Men å andra sidan så hade vi ju 5 skojiga timmar på kallax tillsammans med Daniel, Mats och Terva! Vi bodde hos pappas kusse Vivi som har en superfin lägenhet med perfekt läge. På kvällen for vi till kungsan och EM-festen. Svinkul! God mat, skön stämning och massor av fotbollsintresserade snyggingar;) Efter matchen gick vi ner till EM-studion och spanade lite där. Men vi åkte inte till sthlm för att kolla på fotboll, så klart åkte vi dit för att va på "Where the action is"!!! Stor rockkonsert den 14 juni med massor av sjukt bra band bl.a Foo Fighters! Mina (och många andras) absoluta favorter! När vi kom till Stora skuggan, hade gått igen nå kontroller och fått våra band runt handlederna var Sahara hotnights precis på väg upp på scenen. Dom var riktigt bra, speciellt med tanke på att dom spelade redan kl 15. Det var lite växlande väder och det kom några skurar så jag stod där med min regnponcho stor nog att 3 pers till hade fått plats i den. På fötterna hade jag så klart ett par av mina kära converse! Och det var jag nog inte ensammen om, jag såg väl en si så där 10 000 par! :P Det var 2 enorma scener ch banden spelade växelvis på dom. Efter Sahara hotnights var det dags för Dirty Pretty Things, ett band som jag inte har någon koll på men hur som helst: dom rockade! ;) I lagom tid till att jag hade köpt en langos var det Mando Diao som entrade scenen. Så ruskigt bra dom är! Vissa band kan vara asbra när man hör deras skivor men inte alls leva upp till det live, men det kan man inte säga om Mando, tvärt om näst intill. Kvällen gick och så småning om började Sverige-Spanien, en betydelselös match men ändå var det omkring 10 000 pers som såg matchen på den gigantiska stobildsskärmen som hade satts upp. Ungefär När Dinosaur Jr spelade så var det nästan som att allt drog igång på riktigt. Även dom är ett band som jag inte har någon koll på, men det var det många andra som hade. Dom var grymma! Och Hellacopters likaså,som gjorde sin sista spelning i sthlm. Men, det skulle bli ännu bättre! När The Hives med Howlin' Pelle klev upp på scenen blev det ett jädra drag! Ca 15 000 pers skrek, hoppade i takt och sjöng med till låtarna. Howlin' Pelle är så skön och har sån energi att man knappt kan fatta det. Men dom flesta längtade nog efter det som skulle komma efter The Hives, nämligen Foo Fighters. När klockan slog 23.30 stod 18 000 pers förväntansfulla och blickade fram mot scenen för att få se Dave Grohl entra scenen. Och när han gjorde det skrek alla rakt ut! Dom öppnade med The pretender och från första gitarrackord var det en stämning som inte går att beskriva i ord. Helt Magiskt. Fast bäst var nog ändå en halvakustiska delen med låtar som My hero och Everlong då alla, jag säger det alla 18 000 sjöng med! Och jag en av dom. När dom vid 1-tiden spelade Best of you ringde jag till Linda, som älskar den låten och väckte henne (förlåt ;) ). Men hon sa att det var värt det, och det kan jag förstå! Dom avslutade med Monkey Wrench, grym låt! Och det var det perfekta slutet på den bästa dagen/kvällen/natten i mitt liv. Sen skulle ju 18 000 pers ta sig in till stan på något sätt och som tur är har pappa världens snällaste kusse som kom och hämtade oss.
Kvällen efter for vi till kungsan igen för att se Tjeckien-Turkiet. Ganska många turkar i kungsan kan jag säga. Superstämning! När dom sedan vände och vann blev det världens liv! Ett par tusen turkar begav sig ner till EM-studion och jag och pappa hakade på lite i bakgrunden. Vi stod där och kollade ett tag, massor av folk åkte omkring i sina bilar och tutade hejvilt och hängde ut ur bilarna med flaggor osv. Sen kom Magnus Hedman och snackade med oss som stod där utanför ett tag, främst turkarna. Dom fortsatte att fira hela natten och polisen var tvugna att spärra av hela innerstan för att det var så mycket liv på gatorna :P
Vi åkte hem måndagkväll så vi hann med lite shopping på dagen. Men som sagt, det var nog den bästa helgen i mitt liv så här långt!
Tur att jag inte for på hultsfred! Jag hade velat se Paramore, Jimmy eat world och Linkin Park ( som ju ställde in ) men jag övervägde det aldrig riktigt. För ingenting hade kunnat slå WTAI!

För att helt byta ämne så antar jag att folk ser och hänger med i fotbolls EM och så antar jag att folk själva kan bedöma vilka spelare som sköter sitt jobb osv så det kommer inte jag att skriva om. Inte för att jag är någon expert, det är jag verkligen inte, och det är den andra anledningen till att jag inte kommer att skriva om det. Det finns så många som tror att dom vet så mycket om fotboll och drar sina egna slutsatser och annalyser, när det bara låter löjligt. Och en sån vill jag inta vara. Jag har aldrig spelat fotboll men jag älskar att kolla på fotboll, allra helst PL. Mitt hjärta brinner för Man Utd! <3

Till veckan blir det street dance för hela slanten ; ) Det är Boden Alive denna vecka. På onsdag är det kvällsöppet på stan och då blir det två dansuppträdanden. Jag och Linda ska ju göra ett brekdancesolo.  Vi får nog ta och öva lite på det :Phaha, det ska nog gå bra. Sen på fredag blir det också dans, när det är som mest folk.

Jag fyller snart år och jag önskar mig tre saker:

1. Cristiano Ronaldo
2. Pengar
3. Prenumeration av tidningen GOAL

oj.. det blev ett långt första inlägg, det kanske var på tiden att jag skaffade en blogg. Nä nu ska jag se på film på kanal 5.

Take care!

Kommentarer
Postat av: emma

jasa, du har skaffat blogg! de trodde jag aldrig ;) . hoppas du hare bra. pusspuss

2008-06-22 @ 21:20:53
URL: http://emmanilss0n.blogg.se/
Postat av: Elin

haha det trodde inte jag heller :P Nu får du ta och komma hem! Jag saknar dig ! <3 kramsikramsi!

2008-06-22 @ 22:06:34
URL: http://neverseenthelightofday.blogg.se/
Postat av: Linda

vet du vad gullet, du och jag ska spara pengar, sen så åker vi och köper ronaldo! tänk dig, han kan vara våran för resten av våra liv, vi kan dela på honom! :D

2008-06-22 @ 22:15:31
Postat av: Maggs:)

Oj oj oj vad du skriver långt gumman <33

Saknar dig.. <3

2008-06-23 @ 00:16:51
Postat av: Fredrika

Kul att du har skaffat blogg, kommer att bli en intensiv läsare :)



Kramar Fredrika , saknar dig <3

2008-06-23 @ 20:01:07
URL: http://beeproud.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0