Crab bucket ;b

Sitter här och hör regnet utanför... ska det vara sånt här väder? Nu kommer det säkert bli jättebra väder till nästa vecka när jag börjar jobba. Typiskt, fast jag ska ju iaf jobba utomhus. "vaktmästare" ;) Idag blir det en riktigt slö dag, som vanligt kan man väl säga. Annat blir det imorn. Då blir det dans! Först ska vi träna/repa i två timmar innan vi åker in till stan för att dansa, klockan halv 6 och 8 om jag inte minns fel. Och så ska vi bli bjudna på käk. ;)
Jag och Linda tränade lite igår. Jag fick skjuts till henne vid 6tiden (orkade inte cykla). Först satt vi och snackade ett tag, varför är allt så komplicerat nu helt plötsligt? Efter ett tag pallrade vi oss till buddbygården för att dansa. Det gick väl ganska bra ända tills vi skulle försöka oss på att göra "backspinn" eller vad det heter. :P haha, vacker syn. När vi blev less på att dansa så använde vi oss av våra kreativa sidor och gjorde lite snygga frisyrer med hjälp av gardiner. ännu en vacker syn! Sen slog vi oss ner på golvet och pratade om gamla minnen från björns. Det finns bara ett ord som kan beskriva den tiden: Oslagbart! Den sammanhållningen som vi hade i våra klasser och stämningen, så sjukt bra vi hade det!  När vi hade varit sentimentala nog länge gick vi hem till Linda igen och fikade i typ en timme. :P Det är en av våra stora talanger. ;) Sen satt vi vid datorn ett tag och kollade på lite nice bilder. Jag cyklade hem vid halv ett i regnet. Stackars Linda som jobbar idag och så var jag där och höll henne vaken. När jag kom hem hade jag tänkt att skriva lite här men då var inte internet på... fast det kanske var lika bra för isåfall hade jag väl varit vaken till typ fyra som natten innan.

Det är så typiskt, man tänker alltid att nu när man är ledig så ska man hinna göra så mycket. T.ex så ska jag, Signe, Lisa, Linda Sandberg och Julia starta ett band och då tänkte vi att nu kommer vi ju ha massor av tid till att repa men alltid är det nån som inte kan. Antingen så är det nån som jobbar eller så är nån bortrest osv osv.. Men vi är taggade till tusen. Jag tror att vi ska få våran keybord den här veckan. Längtar som sjutton! Sen blir det repa, repa, repa. Ska bli riktigt kul faktiskt, att äntligen få hålla på lite mer seriöst med muskien. Ett liv utan musik är inte värt att leva! 
Det finns så sjukt många bra sångröster ute i världen, tyvärr så finns det nog ännu fler som tror att dom är bra men verkligen inte är det (nämner inga namn). Det finns en kille är sjukt bra, endast 13 eller 14 år, som jag nöterpå youtube just nu.  http://youtube.com/watch?v=eQOFRZ1wNLw 
Jag vet vad Linda skulle säga om honom; han har för ung röst, man hör att han inte har nån erfaren röst. Eller liknande ;)


Nä nu ska jag nog ta och se på summerland, en av mina absoluta favoritserier! <3 

         We have our moments (H)         

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0