: )

Igår skrev jag att jag skulle lägga mig tidigare än i söndags (halv 6) och så blev det, jag somnade halv 4. Haha :b Mamma kom och väckte mig klockan 10. Då hade hon just färgat ögonbrynen. Färgen skulle sitta i i 5 minuter men hon fastnade i ett korsord och glömde bort tiden, så hon hade väl i färgen lite för länge. Nu ser hon i alla fall ut som en turk! ; ) Sen hjälpte jag henne att färga ögonfransarna, vilket fick betydligt bättre resultat. Imorn är det min tur, men det blir inga färgade ögonbryn för min del ;b

Idag har det varit en riktigt slapp dag. Sett "John Tucker must die", legat i solen och löst sudoku, lyssnat på musik, spelat synt osv. : ) Riktigt skönt faktiskt. Imorn kanske jag ska ut till stugan en sväng, sen är det ju den årliga loppisen/auktionen i Björns så då är det bara att jobba..som vanligt. Hur kul är det att stå och sälja begade leksaker (skrot) till småbarn som ska stå och räkna 50öringar? Men vad gör man inte för byaföreningen :b

Varför är livetså kort när det finns så mycket man vill hinna se och uppleva? Finns det någon som har lyckats pricka av alla sina "vad jag vill göra i mitt liv" punkter, som jag tror att faktiskt alla har? Det finns så mycket jag redan har missat och jag har bara levt 16 år av mitt liv. Hur kommer jag då att känna när jag är 30?
Och vissa saker får man aldrig ens chansen att få uppleva.... Jag tror att jag måste ta och skärpa mig och verkligen ta vara på varje dag. Åtmindstånde försöka pricka av så många punkter som möjligt.

Min mamma är kassörska i SIF och idag satt hon och pappa och bokförde. Jag satt i köket och målade en popkonstbild av Elvis, och så säger pappa: Elin, du kanske ska ta över som kassörska när mamma slutar. Och utan att ens tänka efter så svarade jag: Tror du att jag hade tänkt stanna här i Björns?
Det kom bara, och jag gillar verkligen Björns. Det är mysigt här och ett bra ställe att växa upp på osv. Men jag vill inte stanna här hela mitt liv. Och det har jag väl vetat rätt länge men jag ha nog inte sagt det så där rätt ut tidigare, inte till mamma och pappa i alla fall.

Det enda är att jag vet ju inte vars jag vill, eller hur man ska säga. Och det behöver man väl inte veta redan nu ioförsig, men det kan ju vara kul att ha några tankar och idéer kring det. Mitt första mål är ju ett utbytesår i USA, sen får vi se var det bär. Efter gymnasiet blir jag nog inte kvar länge. Sverige eller någon annat land, vem vet? Det beror ju på bad man vill bli så klart. Men jag vill ut i världen, sätta mitt spår.

Okej, nu har jag filosoferat nog länge. Jag och Signe ska kolla på "Humor från TV4" och sen ska jag ta och sova. Ännu tidigare ikväll :b Take Care

Hum Hallelujah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0