Burnin' up

Skrev inget igår. Var och jobbade från klockan kvart över sju, var ju lagomt pigg när jag klev upp. Vi klippte lite gräs med åkgräsklipparen som vi har döpt till Ronny, den vanliga klipparen heter Ragge. Och så skulle vi montera ihop en skottkärra och det gick faktiskt til slut så vi döpte den till surjävlagunnar, för att den bråkade med oss. Sen låg vi typ i gräset och solade ett bra tag. Sen fick vi sandpappra och slipa en flaggstång som i senare skulle måla. Det fanns bara 2 penslar så det blev jag och Anni som målade. När vi var klara målade Anni mig på benet, och då startade ett målarkrig! När vi senare slöt fred hade jag färg på benet, båda armarna, hela händerna, på ryggen och ett handavtryck på axeln typ. Anni såg väl ungefär likadan ut. Och vi trodde ju att färgen skulle gå bort, men inte det!...

När vi slutade betämde vi oss för att cykla iväg till alder och bada. Så vi cyklade genom stan helt vitmålade och vi drog till oss ett antal konstiga blickar. Väl på alder så var det inte så mycket folk men typ tre miljarder knott som samlades kring oss. Det var svinkallt i vattnet men vi doppade oss efter mång om och men. När vi sen gick upp ur vattnet la vi oss på våra handdukar och tänkte bara slappa lite,vilket var helt omöjligt med tanke på alla knott. Det var en gäng med folk som låg ganska nära oss och helt plötsligt frågar den ena killen: Är det solkräm? hahahahaha! Nja, inte riktigt. Målarfärg kallas det. Vi garvade hur länge som helst efter det, typ fortfarande ; )

När vi kom hem från alder testade jag "guitar hero". Jag hade aldrig spelat det tidigare men nu har vi köpt ett. Jösses vad kul det var! Ska nog gå och lira lite snart. Måste ju visa mamma också.

Idag har det varit lugnt på jobbet, som vanligt. Det regnade ju på morgonen så då cyklade vi till gympasalen i björns och packade upp gjejor till loppisen. Vi satt mest och chillade i några fotöljer. Efter lunchen for vi och köpte glass. Idag blev den cornetto citron, som är asgod! Sen blev det ju fin väder så vi satt och solade och klippte 11-mannaplanen i omgångar. Killarna tycker att vi är ganska slöa eftersom att dom typ gräver nå hål och sen fyler igen dom och sen gräver dom upp dom igen, typ. Dom ska göra en utbyggnad på själva klubbstugan så då måste dom ju göra massa grejs där. Imorn tänkte vi ringa och beställa pizza ner till bossevallen, lagomt smalt. Men gott ; )

Jag är fortfarande helt vit över hela kroppen så det är lite svårt att sola.. Jag måste typ försöka skrubba bort allt, men då lär väl skinnet hänga med på köpet.

Jag funderar skarpt på att fara ut och springa. Det är så skönt att spring, det känns som att inget kan komma ikapp en på något sätt. Som att man bara kan glömma alla problem osv för ett tag. Fast jag känner mig lite seg nu efter middagen. Nej nu åskar det, då ska jag inte fara ut och springa. Snarare typ gå ner i källaren och gömma mig. Är typ livrädd för åska. Speciellt efter vad som hände mig och Anni för nått år sen. Vi cyklade hem från norrigården med blixtar som slog ner omkring oss. Huvva, inga fina minnen.

Appropå minnen så har jag och Anni snackat asmycket och allt vi har gjort tillsammans. Det är jättekul att jobba med henne för det är ju som ett tag sen vi var med varandra. Vi pratade om att ta nån kväll och sitta och kolla alla bilder som vi har tagit när vi har varit med varanda. Och med Linda så klart. Vi får väl höra vad hon tycker om det.

Nä nu ska jag ta och hitta på något, ska gå och lägga mig astidigt idag. Ska ju upp 20 över sex igen..
Ciao!

I'm burnin' up

Kommentarer
Postat av: liza

inte konstigt att det känns som att inget kan komma ifatt dig i det tempot du håller ! ; )

2008-07-03 @ 17:44:00
Postat av: Elin

haha det var inte riktigt så jag menade :b jag springer ju söligt!

2008-07-03 @ 21:26:12
URL: http://nevenseenthelightofday.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0